Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - xenos

Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 35
61
Защо не би си го причинил повторно?! На мен ми изглежда доста приятен материал! Направо съм на път да се влюбя!  ;D Не се шегувам - чудесно се изправя и си запазва формата... в сравнение със всички други издънки, с които съм работил. Освен това плътността му е доста по-голяма, и мисля, че ще са доста издръжливи стрели! Само спайна и теглото засега ме тревожат (имайки предвид по-леките тренировъчни лъкове), но ще видим...

62
1000? ...1000!!! :o От къде ги взимаш, и какво ги правиш?!!  :D

Клиповете съм ги гледал много повече от 4 пъти. Жалко, че автоматичния преводач не се справя добре със японския, та вероятно пропускам доста ценна информация. :( Даже съм си записал основните етапи, че да не пропусна или объркам нещо.

Тонкина ми изглежда по-различен от поне японския бамбук, защото съм ги виждал и двата на живо. Японския има по-равни възли, почти не си личат. И вътре си е кух, дори да е тънък, за разлика от тонкина, който е пълен с гъбеста тъкан. Трябва да ги разцепя някой ден, да видя как изглеждат възлите им в разрез...

Забелязах, разбира се, че японеца работи със сухи пръчки, и ги пробива чак след зверското загряване, както и че на корееца явно са по-зелени бамбуците. Но пък моите също са доста сухи (вкъщи са повече от година, а преди това къде и колко са седели - не знам), и въпреки това като ги загрея, от тях видимо си излиза пара под налягане. Така че сякаш ще си предпочета да си правя миниатюрната дупчица в основата на всеки възел - едва ли ще отслаби по някакъв начин пръчката, а намаляването на водното съдържание си е само плюс! Пробиването с горещата тел смятам да си го спестя тогава, или поне да го оставя за времето, когато ядакето в двора ми почне да прави достатъчно дебели и дълги издънки! :)

63
Когато изправяте шафтовете, кой метод за освобождаване на налягането и водните пари избрахте - корейския с дупкането в основата на възлите, или японския с прекарването на нагорещена тел през кухината в стъблото?

Аз засега само съм надупкал междувъзлията с едно свредло 0.7 мм, точно там, където има малък вдлъбнат участък за страничните клончета и пъпки. Нагрявам шафта докато се "изпоти" и от дупчицата почне да фъшти пара, и изправям! Единият пробно му прекарах нагорещена тел през възлите, но се чудя дали така няма пък да ги отслабя  някак? Все пак това е тонкин, а не ядаке, каквото мисля ползват японците, а те се различават малко по сърцевина и възли?

64
Да ...и вече не бих го правил! ;)

65
Успокои ме! Нито са белени, нито изравнявани. Значи може и да стане работата! :)

66
Абе тия бамбукови пръчки, дето си ги избираме по маркетите, доста сериозни спайнове държат! Меря ги по-тънките, около 7 мм диаметър които са - ми че те отиват на 50-55 либри спайн! По-дебелите - 8-9 мм - не ми се мисли! Че то както искам за тренировъчния лък да ги направя в диапазона 25-30 либри - как ше стане тая?! :( Ако остана на лескови - има да троша... затова исках да са бамбукови, ама явно трудно ше се получи...

67
По принцип не ми е особен проблем намирането на материал, защото поне два пъти годишно ходя за известно време в Никопол, където има доста, и мога да си подбирам. Просто в момента ми свършиха последните количества. Платото ни също е пълно, но нашенския е малко по-груб, и е труден за работа... На 40-тина км от тук има находище с перфектен материал, но още не съм се наканил да ида до там!

Благодаря за предложението все пак, но не е толкова спешна работата! :)

68
Малко беше на косъм да не стане, и не го мъчих много. Свърши ми хубавия материал. И материала като цяло!

70
Отначало и аз мислех да ги прекарам шпилките през картона. Но като се замислих - това можеше да не стане съвсем точно с дългите ленти, и без да усетя да ги разширя или свия нагоре, и да не успея да ги напъхам накрая във втората дъска, знам ли...
Не мисля, че би била голяма разликата, дори да ги бях вкарал вътре. Може и това да се пробва по-нататък!

71
Ето какво си измайсторих наскоро:











Две летви, две шпилки, няколко гайки и шайби и достатъчно картон! :)

Мисля, че се представя достатъчно добре, ще видим като почна да я използвам по-активно! :)

Повече инфо - както обикновено - ТУК!

72
Инструменти / Re: Инструменти за сървинг
« -: Февруари 03, 2017, 09:30:16 pm »
За ухото машинки не съм виждал, не знам има ли изобщо? Там си го наплитам ръчно, няма как!

73
Инструменти / Re: Инструменти за сървинг
« -: Февруари 03, 2017, 09:14:47 am »
Виждал съм и аз фабрични, дето за нула време са се разнищили. Явно не си дават много зор за качеството на ширпотребата? В моя случай едно нещо мога да кажа със сигурност - тази машинка прави сървинга по-добре, отколкото ръката ми, така че ме устройва отвсякъде! :)

74
Инструменти / Re: Инструменти за сървинг
« -: Февруари 02, 2017, 09:52:49 pm »
Само един сървинг съм направил досега с тази машинка, и си изглежда безупречно (поне за мен). Като изтегляне с ръка конеца, ми се струва равномерен хода, ще видим нататък. Ако трябва - ще има модификации! Полиамидни шайби наистина звучи по-добре!

75
Инструменти / Инструменти за сървинг
« -: Февруари 02, 2017, 02:37:49 pm »
Ето тази джаджа си измайсторих тия дни, защото ми омръзна да навивам бавно-бавно на ръка! :)









Цялата публикация - тук: http://xenos-bushcraft.com/blog/2017/02/xenos-diy-serving-jig/

Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 35